Akikre büszkék vagyunk...

A 2013-2014. tanévben először készültek az Öveges projekt kereteiben kidolgozott programok szerint a BDEG Gombocz Endre laboratóriumában az emelt szintű kémia érettségi vizsgára a LÍCEUMI diákok.

A 2013-14. tanévben emelt szintű kémia érettségi vizsgát tett diákjaink ma már neves egyetemek hallgatói!

BÜSZKÉK VAGYUNK RÁJUK!

FERSCH JÚLIA

egyetemi hallgató

Pécsi Tudományegyetem Orvostudományi Kar Általános Orvostudományi Szak



A Gombocz Endre természettudományi laboratórium elindított egy hosszú, nehéz, de annál csodálatosabb úton. A gimnáziumban rengeteg gyakorlatot szereztem, melynek köszönhetően az orvosi egyetem laboratóriumaiban sem ért váratlanul egyetlen feladat sem. Emellett középiskolásként a legnagyobb élmény számomra az volt, amikor másoknak, pl. a Líceum többi diákjának is bemutattuk tudásunkat, kicsit bevezethettük őket a mi világunkba a rengeteg bemutatóval, előadással. Meleg szívvel gondolok vissza ezekre az időkre, ahol minden kezdődött! Köszönöm szépen.

FÜHRER KRISZTINA

egyetemi hallgató

Semmelweis Egyetem Gyógyszerésztudományi Kar



Gyógyszerész szakos diákként rengeteg laborgyakorlatom van. A régi gimnáziumom laborjának köszönhetően az egyetem elsőre rémisztő laboratóriumában otthonosan és magabiztosan mozgok! Nagy hasznát veszem a gimnáziumban tanultaknak. Talán a legjobban abban mutatkozik meg, hogy bármilyen műszerrel vagy anyaggal dolgozunk, azok ismerősek nekem, meg tudom fogni és tudom használni őket, míg a többi diák akár egy lombikcsővel sem találkozott eddig. Jó volt abban a jó laborban dolgozni.

GÖMBÖCZ MÁTYÁS

egyetemi hallgató

Széchenyi István Egyetem, Építész-, Építő- és Közlekedésmérnöki Kar Építőmérnök alapszak



A gimnáziumi labor nagyon tetszett, néha még most is rákeresek a képeinkre. És hiányzik is… Számomra egy felejthetetlen élmény volt a kémiás fakultáció csoport tagja lenni, mert egy ilyen közösséggel és jól felszerelt laborral a tanulás és természetesen a laborshow is rendkívül élvezetesen és hasznosan telt. Biztos alapot jelent a kémia fakt mindazoknak, akik ebben az irányban szeretnének továbbtanulni! Köszönök mindent!

KÓBOR BÁLINT

egyetemi hallgató

Semmeweis Egyetem Fogorvostudományi Kar



Az egyetem tetszik nagyon, mondhatom, hogy jól is megy. Kémia gyakorlatokon leginkább titrálások és számolások vannak. Az egyetemi gyakorlatokon való eligazodáshoz és a számonkérésekhez nagyon nagy segítség, hogy már középiskolában is modern, egyetemi szintű laborban tanulhattunk, érdekes és látványos dolgokat csinálhattunk önállóan, nyilván a megfelelő tanári felügyelet és magyarázatok mellett. Biztos vagyok benne, hogy a gyakorlati központú oktatás miatt szerettem meg a kémiát. "Mondd el és elfelejtem; mutasd meg és megjegyzem; engedd, hogy csináljam és megértem." (Konfuciusz)

PAULICS MARTIN

egyetemi hallgató

Pécsi Tudományegyetem Orvostudományi Kar Általános Gyógyszerésztudományi Szak



Mivel egyetemen sok gyakorlati óra van laborokban, nagyon jó alapnak éreztem, hogy a Berzsenyiben már találkozhattam egy jól felszerelt laborral, így sok tárgy, készülék már ismerős volt. Továbbá a kémszerek ismerete is fontos, és mi sok vegyszerrel dolgoztunk a laborban, aki gyógyszerész akar lenni, annak pedig ez főleg hasznos. Előnyben voltam azokhoz a csoporttársaimhoz képest, akik sohasem láttak labort, vagy nem is kísérleteztek. Jó volt, hogy nem csak a könyvekből tanultunk meg bizonyos reakciókat, hanem a saját szemünkkel láttuk is.

PAPP DALMA

egyetemi hallgató

Pécsi Tudományegyetem Orvostudományi Kar Fogorvos Szak



Nagyon sokat kaptam a felkészüléses óráktól. A kémia nagyon jó fakultáció volt, tanulmányi téren és hangulatilag is! Sikeresen teljesítettem eddig minden vizsgát, így most már másodévesként elmondhatom, a középiskolám mindent megtett a sikerünkért! Csak köszönettel tartozom!

KURUCZ ÁDÁM

egyetemi hallgató

Állatorvostudományi Egyetem



Számomra a kísérletezés volt a kémia órák fénypontja, az, ami miatt megszerettem a kémiát. Amikor megkaptuk az új labort és heti több alkalommal végezhettünk rengeteg új és érdekes kísérletet, csak sejtettük, hogy ez nagy lehetőség! Egyetemistaként gyorsan kiderült, hogy mekkora szerencsénk volt, hogy ilyen modern laborban készültünk az érettségire kémiából. Az egyetemen a vártnál is nehezebb feladatokkal találtam szemben magamat, de örömmel észleltem, hogy a gyakorlatokon otthonosan mozgok, és teljesen önálló vagyok a laborban a kísérletezések alatt. Sok csoporttársam itt találkozott egy-egy olyan kísérlettel először, amiket mi a heti „laborshow”-kon rendszeresen előadhattunk az érdeklődőknek. A bemutatókon és a kísérletekből való felelésekkor rengeteget fejlődött előadói képességünk, aminek szintén nagy hasznát vehetem most az egyetemen. Örülök, hogy részese lehettem a kezdeteknek és egy családias kis csapattal tölthettem el a líceumi utolsó tanévemben a hétköznapjaimat.

REITTER MÁRTON

egyetemi hallgató

Technische Universität Wien Technische Chemie szak



Az egyetem nehéz, de a laborok nagyon fejlettek. A gimnázium nagyon jó volt, mert nagyon sok kémia eszközzel találkoztunk, amik már itt az egyetemen az első héten előkerültek, pl. volt már titrálás, amit ha itt az egyetemen kellett volna megtanulnom, nem biztos, hogy ment volna. Vannak olyan emberek az egyetemen, akiknek laboruk sem volt a gimnáziumban, és semmit nem tudnak a dolgokról, úgyhogy így nekem ez nagy előny, hogy ennyi mindent kísérleteztünk, meg ilyen jó, fejlett laborunk volt.

HORVÁTH LILI

egyetemi hallgató

Semmeweis Egyetem Általános Orvostudományi Kar



Nagyon sokat segített a labor, hogy ide kerülhessek az egyetemre. A labor sokat tett hozzá, hogy a kémiai kísérletek rögzüljenek, ugyanis vizuális típus vagyok, ezért sokat számított, hogy azok a kísérletek is, amik gyengébben felszerelt laborban nem kivitelezhetőek, kézen foghatóvá váltak. Emellett az is jó volt, hogy iskolatársainknak is megmutathattuk laborshow keretében, hogy a kémia mennyire látványos és mindennapi. És az ezekre való felkészülés és a közös kísérletezgetések során a faktos csoport is jobban összekovácsolódott, mintha csak hagyományos kémia oktatás lett volna …. és persze az "igazi bürettás-köpenyes labor"-érzés sem utolsó. Egyik szigorlaton a vizsgáztató megjegyezte: "kisasszony, önnek nagyon jó természettudományi szemléletet adtak át a gimnáziumban"! … ezért a szemléletért külön is ezer köszönet!

SZALMA EMESE

egyetemi hallgató

Szegedi Tudományegyetem Általános Orvostudományi Kar



A rengeteg kísérlet és gyakorlati munka nemcsak izgalmas volt, de nagyban elősegítette a tanulást illetve a felkészülést az emelt szintű érettségire. A laborban szerzett tapasztalatok, valamint az ott megtanult fogások sokban segítik az egyetemi labormunkámat is. A laborshow-k az érdekes kísérletekkel pedig közelebb hozták a szívemhez a kémiát. A sok gyakorlati munka, kísérletek, elemzések adtak egyfajta rutint, amit nem csak az érettségin, de az egyetemi kémia órákon elvégzett kísérletek és a különböző folyamatok megértésében hasznosítani tudtam illetve most is tudok. Az egyes témákat sokszor átismételtük így jó tanulási módszert is megszoktam. Szeretném megköszönni a kis összefoglaló segédleteket is, mert azok is nagyon sokat segítettek. Összességében a felkészülést az érettségire nagyban megkönnyítette mind a Tanárnő munkája mind a laborban végzett munka.

LUKÁCS ALEXANDRA

(a Roth SZKI diákjaként a BDEG fakultációs csoportban készült az egyetemi felvételire) egyetemi hallgató

Pécsi Tudományegyetem Orvostudományi Kar Általános Orvostudományi Szak



Meglett a kémia szintfelmérőm 5-re, így nem kell bejárnom a kémia alapjai órára, már most megvan a jegyen. Az orvosi kémián is könnyen vagyok, szinte ismétlés az egész előadás. A gyakorlatokon nagyon hiányoznak a berzsenyis kémiás laboros órák... A középiskolában kapott segédletek bőven felölelik azt a tananyagkört, amit most tanulunk orvosi kémia címszó alatt. Én csak azokból tanulok. Hatalmas segítség volt, van és lesz is, amit a Berzsenyis laborban kaptam.